La Web de l'Ajuntament de Barcelona


Descripció del tràmit

Al·legacions o recursos contra impostos, taxes i preus públics de l'Ajuntament de Barcelona

Què podeu fer?
  • Podeu finalitzar el tràmit per internet: emplenar el formulari de sol·licitud, adjuntar-hi la documentació necessària i presentar-ho tot al registre telemàtic de l'Ajuntament de Barcelona.

Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?
  1. Empleneu el formulari.

  2. Si s'escau, adjunteu els arxius o fitxers de la documentació necessària pel tràmit.

  3. Confirmeu-ne les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.

I després...

Podeu imprimir el justificant del tràmit realitzat (document en format PDF) o desar-lo en el vostre ordinador.

Rebreu resposta a l’al·legació o recurs presentat.

Qui ho pot demanar?
  • La persona titular del tribut o preu públic.
  • Les persones professionals de la gestió han de fer aquest tràmit a través de l'espai del Professional. Consulteu en aquest enllaç com adherir-se al conveni de col·laboració amb l'Institut Municipal d'Hisenda.

Cal tenir en compte que els professionals que representin els obligats al pagament i les persones jurídiques hauran de realitzar el tràmit, necessàriament, per mitjans telemàtics.

 

Documentació

Per fer el tràmit es pot aportar fotocòpia dels documents que justifiquin la petició.

Al·legació o recurs contra una autoliquidació, liquidació o un avís de padró:

Error en la data d'alta o cessament:

-Resolució de l'Agència Estatal d'Administració Tributària on s'indiqui la data efectiva de l'alta o cessament.

Per acreditar baixes o variacions de qualsevol tipus:

- Document acreditatiu de baixa o modificació de dades, model 036 (en el cas de no obligats tributaris), presentat davant de de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

- Document acreditatiu de baixa o modificació de dades, model 840 ( en el cas de obligats tributaris ) presentat davant de de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

- Certificat de baixa o modificació emès per l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

Petició de beneficis fiscals:

Heu d'aportar un d'aquests documents:

Heu d'aportar un d'aquests documents:

  • Poder notarial.
  • Autorització de l'empresa o entitat representada signada per la persona representant legal, i el seu document d’identificació si no està signada electrònicament. També caldrà presentar un poder notarial o qualsevol altre document que l’acrediti com a representant legal.
  • Justificant que acredita la inscripció d'una representació en estat vàlid a Representa. Podeu consultar com descarregar el justificant.
  • Qualsevol altre document que acrediti legalment la representació.
Dates

Contra las liquidacions i rebuts de pagament periòdic tributaris i de preus públics, es pot interposar recurs d’alçada, amb efectes de reposició.

Termini de presentació:

  • Un mes, comptant des del dia següent al de la notificació de la liquidació.
  • Un mes, comptant des de la finalització del període d'exposició pública dels corresponents padrons o matrícula de l’impost.
  • Un mes, a partir de l'endemà de l'acabament del període voluntari de pagament, en el cas d’impostos de venciment periòdic i notificació col·lectiva.

Sol·licitud de rectificació d'una autoliquidació: només es pot demanar una vegada pagada l’autoliquidació i abans que hagi prescrit el dret de l'administració a liquidar el deute o el dret de l’interessat a demanar la devolució.

Contra la resolució es pot interposar recurs d'alçada, amb efectes de reposició, en el termini d'un mes comptat des del dia següent al de la notificació.

Preu

    Gratuït.

Organisme responsable

Accessibilitat

© Ajuntament de Barcelona