La Web de l'Ajuntament de Barcelona


Descripció del tràmit

Canvi d'adreça fiscal

Què podeu fer?
Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?
  1. Seleccioneu una opció:

    • Sol·licitud: us permet comunicar un canvi de domicili fiscal a l'Institut Municipal d'Hisenda.
    • Annexió de documents a sol·licituds en curs: us permet adjuntar documentació a sol·licituds presentades de manera telemàtica, ja sigui per finalitzar el tràmit o a petició de l'Institut Municipal d'Hisenda.
  2. Ompliu el formulari i adjunteu els documents necessaris. Un cop fet, reviseu les dades presentades i envieu la sol·licitud.

I després...

  • Si no heu de presentar cap document i les vostres dades són correctes, el canvi d’adreça fiscal es farà al moment. 
  • Si heu de presentar documents, l’Ajuntament els revisarà i, si tot és correcte, us confirmarà el canvi d’adreça fiscal.
Qui ho pot demanar?

Poden fer el tràmit persones, empreses o entitats.

Documentació
  • Persones: 
    • Si viviu a Barcelona: no cal aportar cap document. 
    • Si viviu fora de Barcelona: volant d’empadronament. 
  • Empreses o entitats: només han de presentar la targeta d’identificació fiscal si l’adreça que hi consta no coincideix amb la seva seu social o si l’adreça fiscal és fora de Barcelona.
Dates

Heu d’actualitzar la vostra adreça fiscal quan canvieu de domicili o traslladeu la seu social de la vostra empresa o entitat.

Preu

    Aquest tràmit és gratuït.

Organisme responsable

Accessibilitat

© Ajuntament de Barcelona