La Web de l'Ajuntament de Barcelona


Descripció del tràmit

Canvi d'adreça fiscal

Què podeu fer?
Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?
  1. Seleccioneu una opció:

    • Sol·licitud: us permet comunicar un canvi de domicili fiscal a l'Institut Municipal d'Hisenda.
    • Annexió de documents a sol·licituds en curs: us permet adjuntar documentació a sol·licituds presentades de manera telemàtica, ja sigui per finalitzar el tràmit o a petició de l'Institut Municipal d'Hisenda.
  2. Empleneu el formulari, adjunteu els arxius dels documents de sol·licitud i confirmeu-ne les dades.

I després...

Si feu la sol·licitud:

 -Imprimiu el full de comunicació de canvi d'adreça resultant de la tramitació efectuada on consta el número de referència internet o deseu-lo en el vostre ordinador. Si heu aportat tota la documentació necessària, l'Institut Municipal d'Hisenda la revisarà i, si tot és correcte, us confirmarà el canvi de l'adreça.

-Si no heu aportat la documentació necessària en el moment de la sol·licitud, per finalitzar el tràmit haureu de fer-la arribar a l'Institut Municipal d'Hisenda juntament amb el full de comunicació de canvi d'adreça. Per fer-ho podeu escollir entre:

  • Utilitzar l'opció "Annexió de documents a sol·licituds en curs" que trobareu en aquest mateix canal telemàtic (cal disposar del número de referència internet del tràmit de sol·licitud).
  • Enviar per correu postal el full de comunicació de canvi d'adreça fiscal a l'Institut Municipal d'Hisenda acompanyat de la documentació requerida.
  • Adreçar-vos al Registre de l'Institut Municipal d'Hisenda i lliurar el full de comunicació de canvi d’adreça fiscal acompanyat de la documentació requerida.

Si annexeu documentació a una sol·licitud en curs efectuada per mitjans telemàtics:

  • L'Institut Municipal d'Hisenda revisarà la documentació aportada i si tot és correcte, us confirmarà el canvi d’adreça fiscal.
Qui ho pot demanar?

Pot fer el tràmit la persona interessada o qualsevol altra degudament autoritzada.

Els professionals de la gestió i les persones jurídiques hauran de realitzar el tràmit, necessàriament per mitjans telemàtics.

Documentació

Per fer un canvi d'adreça fiscal cal aportar la documentació següent:

  • Les persones físiques: fotocòpia del document d'identificació (DNI, NIE o passaport) vigent. Aquest document es pot substituir per un certificat de residència fiscal o per un justificant del Padró d'habitants actualitzat.
  • Les empreses, entitats o d'altres persones jurídiques: fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal o escriptura pública que justifiqui la modificació.

Per annexar documents a una sol·licitud efectuada per mitjans telemàtics haureu de proporcionar el número de referència internet del tràmit de sol·licitud.

Heu d'aportar un d'aquests documents:

Heu d'aportar un d'aquests documents:

  • Poder notarial.
  • Autorització de l'empresa o entitat representada signada per la persona representant legal, i el seu document d’identificació si no està signada electrònicament. També caldrà presentar un poder notarial o qualsevol altre document que l’acrediti com a representant legal.
  • Justificant que acredita la inscripció d'una representació en estat vàlid a Representa. Podeu consultar com descarregar el justificant.
  • Qualsevol altre document que acrediti legalment la representació.
Dates

En el moment que canvieu el domicili habitual (persones físiques) o l'adreça de la seu social (persones jurídiques).

Preu

    Tràmit gratuït.

Organisme responsable

Accessibilitat

© Ajuntament de Barcelona