Descripció del tràmit
Canvi d'adreça fiscal
Què podeu fer?
Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?
-
-
Seleccioneu una opció:
- Sol·licitud: us permet comunicar un canvi de domicili fiscal a l'Institut Municipal d'Hisenda.
- Annexió de documents a sol·licituds en curs: us permet adjuntar documentació a sol·licituds presentades de manera telemàtica, ja sigui per finalitzar el tràmit o a petició de l'Institut Municipal d'Hisenda.
-
Empleneu el formulari, adjunteu els arxius dels documents de sol·licitud i confirmeu-ne les dades.
I després...
Si feu la sol·licitud:
-Imprimiu el full de comunicació de canvi d'adreça resultant de la tramitació efectuada on consta el número de referència internet o deseu-lo en el vostre ordinador. Si heu aportat tota la documentació necessària, l'Institut Municipal d'Hisenda la revisarà i, si tot és correcte, us confirmarà el canvi de l'adreça.
-Si no heu aportat la documentació necessària en el moment de la sol·licitud, per finalitzar el tràmit haureu de fer-la arribar a l'Institut Municipal d'Hisenda juntament amb el full de comunicació de canvi d'adreça. Per fer-ho podeu escollir entre:
- Utilitzar l'opció "Annexió de documents a sol·licituds en curs" que trobareu en aquest mateix canal telemàtic (cal disposar del número de referència internet del tràmit de sol·licitud).
- Enviar per correu postal el full de comunicació de canvi d'adreça fiscal a l'Institut Municipal d'Hisenda acompanyat de la documentació requerida.
- Adreçar-vos al Registre de l'Institut Municipal d'Hisenda i lliurar el full de comunicació de canvi d’adreça fiscal acompanyat de la documentació requerida.
Si annexeu documentació a una sol·licitud en curs efectuada per mitjans telemàtics:
- L'Institut Municipal d'Hisenda revisarà la documentació aportada i si tot és correcte, us confirmarà el canvi d’adreça fiscal.
Qui ho pot demanar?
Pot fer el tràmit la persona interessada o qualsevol altra degudament autoritzada.
Els professionals de la gestió i les persones jurídiques hauran de realitzar el tràmit, necessàriament per mitjans telemàtics.
Documentació
Per fer un canvi d'adreça fiscal cal aportar la documentació següent:
- Les persones físiques: fotocòpia del document d'identificació (DNI, NIE o passaport) vigent. Aquest document es pot substituir per un certificat de residència fiscal o per un justificant del Padró d'habitants actualitzat.
- Les empreses, entitats o d'altres persones jurídiques: fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal o escriptura pública que justifiqui la modificació.
Per annexar documents a una sol·licitud efectuada per mitjans telemàtics haureu de proporcionar el número de referència internet del tràmit de sol·licitud.
Heu d'aportar un d'aquests documents:
Heu d'aportar un d'aquests documents:
- Poder notarial.
- Autorització de l'empresa o entitat representada signada per la persona representant legal, i el seu document d’identificació si no està signada electrònicament. També caldrà presentar un poder notarial o qualsevol altre document que l’acrediti com a representant legal.
- Justificant que acredita la inscripció d'una representació en estat vàlid a Representa. Podeu consultar com descarregar el justificant.
- Qualsevol altre document que acrediti legalment la representació.
Dates
En el moment que canvieu el domicili habitual (persones físiques) o l'adreça de la seu social (persones jurídiques).
Preu
Organisme responsable
Accessibilitat
© Ajuntament de Barcelona