Descripció del tràmit
Podeu finalitzar el tràmit per internet: emplenar el formulari de sol·licitud, adjuntar-hi la documentació necessària i presentar-ho tot al registre telemàtic de l'Ajuntament de Barcelona.
Abans d'iniciar el tràmit, haureu de descarregar, emplenar i guardar al vostre ordinador la instància específica que haureu d'adjuntar al formulari com a part de la documentació de la vostra sol·licitud.
Cal saber que, en el cas de baixa o modificació física del gual s’ha de fer constar a l'apartat d'observacions de la instància, que es duran a terme les obres de restitució de la vorera al seu estat anterior i la data prevista per fer-les. No cal realitzar cap altra gestió ni demanar permís d'obres.
El formulari demanarà que us identifiqueu al Portal i que feu ús de la signatura electrònica per presentar la sol·licitud al registre telemàtic.
Empleneu el formulari.
Adjunteu la instància específica i la resta de documentació necessària.
Confirmeu-ne les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.
I després...
El departament de Serveis Tècnics del Districte, un cop comprovada la documentació resoldrà la concessió o denegació de la llicència, la modificació o el canvi de titular i contactarà amb la persona interessada per notificar-li el resultat.
Si sou persona física i voleu rebre la notificació per mitjans electrònics, us heu de donar d'alta al Servei de Notificació Electrònica de l'Ajuntament de Barcelona.
Si sou persona jurídica, esteu obligats a rebre les notificacions per mitjans electrònics. Accediu al Servei de Notificació Electrònica de l'Ajuntament de Barcelona i indiqueu les dades on us enviarem l’avís de les notificacions efectuades.
En cas de resolució favorable:
En cas de resolució desfavorable:
En el cas de baixa:
En cas de sol·licitar una nova llicència de gual cal complir amb els requisits següents:
L'interessat ha d'estar en possessió de la llicència d'ús del local i, en els casos que sigui necessària, de la llicència d'activitat i l'autorització per a traslladar els elements urbans que impedirien l'accés al local o recinte.
A banda, caldrà que el local reuneixi les condicions següents:
1. Per a tots els locals:
a) Que el tipus d'activitat exigeixi l'entrada i sortida de vehicles.
b) Que es compleixin les normes sobre protecció contra incendis, ventilació i superfície mínima per plaça d'aparcament exigides a les Ordenances d'Edificació, Industrials o d'altres.
2. Per als locals d'ús industrial, comercial o de serveis:
a) Que disposin d'una superfície lliure no inferior als 40 m2 reservada permanentment i exclusiva per a les tasques de càrrega o descàrrega, excepte en aquells locals que tinguin una llicència d'activitat relacionada amb el ram de l'automòbil i en els establiments que necessitin efectuar la càrrega o descàrrega de pesos importants, sempre que acreditin la necessitat d'efectuar aquestes operacions i declarin la denominació, nombre i ubicació dels aparells mecànics existents i que hauran de tenir la corresponent llicència. En el cas d'activitats subjectes a reglamentacions específiques que imposin normes de seguretat o higiene per a les operacions de càrrega i descàrrega, podran no aplicar-se els mínims de superfície indicats.
3. Garatges o aparcaments:
a) Que es tracti d'una edificació o local amb obligació legal de tenir garatge o aparcament.
b) En la resta de casos caldrà que el local tingui una superfície mínima de 60 m2 amb capacitat per a tres o més vehicles, excepte en els edificis unifamiliars o en aquells carrers on estigui prohibit l'estacionament, autoritzant-se en aquest darrer cas a precari.
En el cas de modificació física del gual el mínim de metres a sol·licitar és l'amplada de la porta. En tot cas, l'amplada màxima a sol·licitar no ha d'excedir en més d'un metre l'espai que ocupa la porta, a excepció de carrers estrets (menys de 6 m de calçada), amb entrada de camions grans, que és fins a 2,5 m.
Pot realitzar el tràmit qualsevol ciutadà o entitat.
En el cas de canvi de titular, és el nou propietari qui ha de fer la sol·licitud.
Cal tenir en compte que les persones jurídiques, entitats i els professionals de la gestió hauran de fer el tràmit, necessàriament, per mitjans telemàtics.
Recordeu que haureu de tenir la documentació preparada en arxius o fitxers per adjuntar-la al formulari.
Per realitzar qualsevol de les gestions relacionades amb les llicències de guals, tant els d‘entrada a locals o aparcaments com els d'obres, cal aportar en tots els casos:
Cal aportar addicionalment:
- En el cas de nova llicència de gual i de canvi de titular de gual:
- En el cas de modificació de característiques de gual existent:
En el cas de baixa de gual existent: no cal aportar documentació addicional.
La llicència de gual per un edifici o per obres, no té data de caducitat per això no cal ser renovada.
El termini per resoldre per part de l’Ajuntament són tres mesos. Passat aquest termini sense cap notificació es considerà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu negatiu.
Amb caràcter general, el període pel càlcul de la taxa serà el temps de l’aprofitament especial o la utilització privativa de la via pública que correspongui en cada cas.
En els supòsits en que el temps de l'aprofitament especial de la via pública sigui anual, el termini s’inicia l’1 de gener de cada any i comprendrà l’any natural. En el cas que l’inici de l’ús no coincideixi amb l’1 de gener el període de pagament s’ajustarà als dies que faltin per acabar l’any natural.
En el cas de canvi de titular, en el moment en que es produeixi el cessament de l’ús es farà el prorrateig de la quota, d’acord amb els dies efectius d'utilització privativa de la via pública.
La quantia del preu públic ve determinada pel polinomi:
PB x S x T x FCC x FCA
PB = Preu bàsic: 0,4966 euros.
S = Superfície en m2. (Es calcula amb els metros de longitud d'aprofitament de línia de vorera del gual arrodonida per excés multiplicada per una amplada de tres metres). En el cas de guals, els metres d'ocupació que passin de 5 lineals es comptaran dobles.
T = Temps en dies de l'aprofitament, sempre que no s'estableixi una durada mínima. Quan la llicència o autorització es concedeixi per mesos, trimestres, festes o vigílies durant l'any, semestres, temporada o per any, es considerarà, pel càlcul de la quota, els mesos de 30 dies, els trimestres de 90 dies, les festes i vigílies de 128 dies, els semestres o temporada de 180 dies i els anys de 360 dies. En els altres casos el càlcul de la quota es farà pel nombre de dies d'ocupació efectiva.
FCC = Factor Corrector de Carrer segons la categoria del carrer:
FCA = Factor corrector d'Aprofitament segons el següent barem:
Per a guals de garatges i aparcaments subjectes als epígrafs d'IAE núms.751.1, 751.2 i 751.3 = factor corrector 0,1067
Per a guals de serveis de rentat i greixatge d'automòbils, serveis de taller de reparació d'automòbils, agencies de transport i locals de compravenda de vehicles:
Per a guals d'accés a estacions de servei: factor corrector 0,0970
Per a guals d'immobles destinats a habitatges, el mateix polinomi afegint-hi el Factor Corrector d'Habitatge.
PB x S x T x FCC x FCA x FCH
FCH = Factor Corrector d'Habitatge: