La Web de l'Ajuntament de Barcelona


Descripció del tràmit

Liquidació definitiva de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO)

Què podeu fer?
  • Podeu finalitzar el tràmit per internet: emplenar el formulari de sol·licitud, adjuntar-hi la documentació necessària i presentar-ho tot al registre telemàtic de l'Ajuntament de Barcelona.

Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?

El formulari demanarà que us identifiqueu al Portal i que feu ús de la signatura electrònica per presentar la sol·licitud al registre telemàtic.

  1. Empleneu el formulari.

  2. Adjunteu els arxius o fitxers de la documentació necessària pel tràmit.

  3. Confirmeu-ne les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.

I després...

  • L'Institut Municipal d'Hisenda, prèvia comprovació, modificarà, si s'escau la base imposable utilitzada en l'autoliquidació de l'interessat i practicarà la liquidació definitiva.
  • Un cop practicada la liquidació, li exigirà o li reintegrarà la quantitat corresponent, segons escaigui.
Qui ho pot demanar?
  • Aquell qui sol·licita la llicència d'obres com a substitut del propietari de les obres.
  • Les persones físiques o jurídiques que siguin les propietàries de les obres, construccions i/o instal·lacions, amb independència que siguin o no propietaris dels immobles on es realitzin.

             És propietari de les obres qui suporta les despeses o el cost de la seva realització.

Documentació
  • Pressupost modificat de les obres.
  • Fotocòpia del pagament de l'autoliquidació inicial de l'impost.
  • Certificat final d’obres del tècnic responsable (visat pel col·legi professional).
  • Acta final de recepció d’obres.
  • Relació detallada per partides acreditant el cost d’execució material de l’obra, acompanyada de qualsevol tipus de documentació acreditativa (certificació en origen de les obres emesa pel contractista, factures dels industrials, contractes d’obres, llistat de factures rebudes que podrà ser confrontat, a judici de la Inspecció, amb els llibres o comptabilitat oficial, etc.).

En el cas que l'obra estigui subjecta a bonificació caldrà aportar, addicionalment:

  • Còpia del document acreditatiu de la concessió de la bonificació emès per la Comissió d’Hàbitat Urbà i Medi Ambient, en el cas d'obres d'especial interès o utilitat municipal.
  • Còpia del document acreditatiu de la concessió de la bonificació emès per la Gerència del Districte on es fa l'obra, en el cas d'habitatges de protecció oficial i també per aquelles obres que millorin les condicions d'accés i habitabilitat per a les persones amb discapacitat.

 

Dates
  • Si un cop finalitzades les obres o instal·lacions el pressupost s'ha modificat, caldrà sol·licitar una liquidació definitiva per la diferència. En el cas que l'interessat no demani aquesta liquidació, l'Institut Municipal d'Hisenda disposa de 4 anys per practicar-la, previ requeriment a l'interessat que aporti la documentació sol·licitada que escaigui.
Preu

    L'Ajuntament calcula aquest impost prenent com a base imposable el cost real i efectiu de la construcció, instal·lació o obra, i s'entén com a tal, el cost d'execució material d'aquella.

    No formen part de la base imposable l'IVA i altres impostos anàlegs propis de règim especials, les taxes, preus públics i altres prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades, en el seu cas, amb la construcció, instal·lació o obra, ni tampoc els honoraris de professionals, el benefici empresarial del contractista ni qualsevol altre concepte que no integri, estrictament, el cost d'execució material.

    Per tant, la quota d'aquest impost és el resultat d'aplicar al cost d'execució material de l'obra el tipus de gravamen del 4%.

     El percentatge que s'aplica un cop finalitzades les obres és el mateix de l'any d'inici de les obres, construccions o instal·lacions.

Organisme responsable

Accessibilitat

© Ajuntament de Barcelona