Descripció del tràmit
Servei de teleassistència de l'Ajuntament de Barcelona
Què podeu fer?
Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?
Abans de fer la sol·licitud, haureu de descarregar, emplenar i desar al vostre ordinador els documents que trobareu a la documentació indicada en aquest tràmit.
El formulari demanarà que us identifiqueu a l'Oficina Virtual de Tràmits i que feu ús de la signatura electrònica per presentar la sol·licitud al registre telemàtic.
-
-
Empleneu el formulari.
-
Adjunteu l'arxiu de l'imprès de sol·licitud i la resta de documentació necessària.
-
Confirmeu les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.
I després...
-
Podeu imprimir el justificant del tràmit realitzat (arxiu en format PDF) o descarregar-lo en el vostre ordinador.
-
Una vegada aprovada la sol·licitud, es contactarà amb la persona interessada per procedir a la instal·lació del servei de teleassistència.
-
En el cas de denegació es comunicarà, per escrit (correu electrònic o carta) a la persona interessada.
-
En el moment que algú vulgui donar-se de baixa o modificar el tipus de servei, pot fer-ho contactant amb el professional que li va tramitar la sol·licitud (ambulatori o centre de serveis socials) o bé prement el botó d'alarma de l'aparell de teleassistència i parlant directament amb l'empresa que presta el servei.
Qui ho pot demanar?
- Estar empadronat a la ciutat de Barcelona i viure-hi de forma permanent.
- Gaudir de capacitat mental i cognitiva suficient per poder utilitzar correctament el servei.
- Viure sol permanentment o durant gran part del dia o bé conviure acompanyat d’altres persones que presenten idèntiques característiques d’edat avançada o discapacitat o dependència.
Poden donar-se d'alta al servei de teleassistència, les persones:
- iguals o majors de 75 anys.
- majors d’edat i menors de 75 anys, amb certificat de discapacitat expedit per la Generalitat de Catalunya, on consti que superen el barem de tercera persona i /o barem de mobilitat reduïda o amb reconeixement de grau de dependència.
- menors de 75 anys en les que un treballador/a social valori la necessitat de disposar del servei.
Poden fer el tràmit la persona beneficiària del servei, o qualsevol altra que la representi degudament acreditada.
Documentació
-
-
Informe mèdic, emès per metge generalista (de capçalera). Si en el domicili es conviu amb una altra persona que també vol fer ús de la teleassistència caldrà que aporti el seu informe mèdic. La vigència de l'informe mèdic no pot superar 6 mesos des de la seva data d'emissió. En aquest
enllaç es pot consultar un model amb les dades mèdiques que cal proporcionar.
- Imprès de sol·licitud.
- Informe mèdic, emès per metge generalista (de capçalera). Si en el domicili es conviu amb una altra persona que també vol fer ús de la teleassistència caldrà que aporti el seu informe mèdic. La vigència de l'informe mèdic no pot superar 6 mesos des de la seva data d'emissió. En aquest enllaç es pot consultar un model amb les dades mèdiques que cal proporcionar.
- Si el té, certificat de discapacitat on s'acrediti la superació de barem d'assistència de tercera persona i/o mobilitat reduïda.
- Si la té, resolució del grau de dependència I, II o III, independentment del nivell (es comprovarà d'ofici per l'Ajuntament de Barcelona).
- En cas de no disposar de certificat de discapacitat o reconeixement de dependència, caldrà presentar un informe social, emès pel treballador social.
En cas que feu el tràmit en nom d'una altra persona:
- Si feu el tràmit amb un certificat digital de persona jurídica o un certificat digital de representació d'empresa o entitat, no heu d'aportar cap document de representació.
- En la resta de casos, heu d'aportar algun d'aquests documents:
- Poders notarials.
- Autorització signada per la persona representada, acompanyada de la fotocòpia del seu document d’identificació. Cal fer-hi constar la data i especificar el tràmit per al qual s'atorga la representació.
- Justificant que acredita la inscripció d'una representació vigent (en estat vàlid) al Representa. Podeu veure com descarregar el justificant seguint aquest enllaç.
Dates
Es pot demanar en qualsevol moment. El termini d'activació del servei des de la seva sol·licitud és de 45 dies aproximadament.
Preu
Organisme responsable
Accessibilitat
© Ajuntament de Barcelona