La Web de l'Ajuntament de Barcelona


Descripció del tràmit

Comunicació de primera ocupació d'expedients d'obres majors

Què podeu fer?
  • Si el vostre expedient d'obres es va sol·licitar abans del 4 de novembre de 2019 (amb numeració inferior a XX-2019LL51922), haureu de realitzar la sol·licitud o l'aportació de documentació a sol·licitud en curs a través del Registre electrònic, adjuntant els documents que es detallen en l'apartat que indica la documentació que cal presentar en aquest tràmit.

    Si el vostre expedient d'obres es va sol·licitar després del 4 de novembre de 2019 (amb numeració igual a XX-2019LL51922 o superior):

Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?

Abans d’iniciar el tràmit, haureu de descarregar, emplenar i guardar al vostre ordinador els impresos específics als quals podeu accedir des de l'apartat "Documentació" d'aquest mateix tràmit i, que haureu d’adjuntar al formulari com a part de la documentació de la vostra sol·licitud.

El formulari demanarà que us identifiqueu amb un certificat digital i que feu ús de la signatura electrònica per presentar la sol·licitud al registre telemàtic. Consulteu la llista de certificats digitals acceptats en aquest portal i els components tècnics que requereix la signatura electrònica.

  1. Empleneu el formulari.

  2. Adjunteu els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit. Consulteu en aquest enllaç els requisits que han de complir els documents per poder-se adjuntar a la tramitació electrònica.

  3. Confirmeu-ne les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.

I després...

Imprimiu els justificants del tràmit efectuat (arxius en format PDF) o deseu-los en el vostre ordinador

Posteriorment, l’Ajuntament verificarà la documentació i en funció de les conclusions emetrà l’admissió de la comunicació o bé el corresponent avís de deficiències esmenables, necessari per a la correcta tramitació de l’expedient i, si escau, es posarà en contacte amb vosaltres, per a poder realitzar la inspecció de les obres finalitzades.

Si sou persona física i voleu rebre la notificació per mitjans electrònics, us heu de donar d'alta al Servei de Notificació Electrònica de l'Ajuntament de Barcelona.

Si sou persona jurídica, esteu obligats a rebre les notificacions per mitjans electrònics. Accediu al Servei de Notificació Electrònica de l'Ajuntament de Barcelona i indiqueu les dades on us enviarem l’avís de les notificacions efectuades.

Qui ho pot demanar?

Pot fer el tràmit la persona que consta en l'expedient electrònic com a titular de les obres o com a representant autoritzat.

Les persones jurídiques, entitats i els professionals hauran de fer el tràmit, necessàriament, per mitjans telemàtics.

Documentació

Per sol·licitar la comunicació de primera ocupació caldrà aportar:

  • Instància normalitzada de comunicat de primera ocupació i utilització d'edificis (només en cas d'expedients sol·licitats abans del 4 de novembre de 2019)
  • Declaració responsable model DRCOB07.
  • Certificat de final d'obra, emès per la persona tècnica competent, d’acord amb el que estableix la Llei 38/1999, del 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació, visat pel col·legi professional competent.
  • Certificat d'habitabilitat (només en cas d'habitatges).
  • Projecte bàsic autoritzat en el qual constin les modificacions efectuades durant l’obra, amb memòria indicativa dels canvis introduïts respecte al projecte aprovat.
  • Projecte de l’obra executada "As built", consistent en memòria constructiva, plànols d’arquitectura, plànols d’estructura i plànols d’instal·lacions, incloent els de seguretat en cas d’incendi.
  • Documentació prevista a l’article 6.2 de l’Ordenança reguladora de les condicions de protecció contra incendis.
  • Certificats final d’instal·lació tèrmica i d’instal·lació solar fotovoltaica, validats pel tècnic i l’entitat u organisme competents, segons correspongui d’acord al títol 8 de l'Ordenança del medi ambient de Barcelona i normativa en vigor.
  • Documentació de la revisió de la instal·lació de recollida pneumàtica de residus municipals, si escau.
  • Certificat de les mesures d’aïllament acústic segons l’article 45.4 de l'Ordenança del medi ambient de Barcelona. Aquest certificat serà obligatori per als edificis que iniciïn la seva construcció a partir del 20 de maig de 2017, segons la disposició transitòria primera de l'esmentada normativa.
  • Certificació de la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya que acrediti el compliment de les obligacions establertes en la normativa d’Infraestructures comunes de telecomunicacions, si escau.
  • Certificat de deposició dels rebuigs de la construcció, Decret 89/2010, de 29 de juny.
  • Plànol geocodificat en format cad o vectorial i informació complementaria (a efectes de referència cadastral).
  • Altra documentació específica que sigui requerida a les condicions particular de la llicència.

Si la llicència és per fases o amb urbanització específica s'haurà d'adjuntar, addicionalment, segons els articles 56.2.c i 56.2.f de l'ORPIMO:

  • Declaració responsable model DRCO09 per la llicència per fases o la declaració model DRCO08 quan és amb urbanització.

Atenció: en cas d'expedients sol·licitats després del 4 de novembre de 2019 caldrà incorporar tota la documentació esmentada en dos arxius diferents, un pel projecte bàsic i as built i un segon amb la resta de documentació exigida.

Dates

La comunicació de primera ocupació s'ha de sol·licitar en el termini màxim de quinze dies hàbils des de la finalització de les obres autoritzades per la llicència d'obres.

Preu

    No té cap cost ja que està inclòs a la llicència d'obres majors.

Organisme responsable

Accessibilitat

© Ajuntament de Barcelona