La Web de l'Ajuntament de Barcelona


Descripció del tràmit

Subvencions per a la transformació digital del comerç

Què podeu fer?
  • Podeu finalitzar el tràmit per internet: descarregar els documents de sol·licitud, emplenar-los, annexar-los i presentar-los al registre telemàtic de l'Ajuntament de Barcelona.

    També podeu presentar al registre telemàtic:

    • Documentació per esmenar una subvenció en curs.
    • Al·legacions a la resolució provisional de concessió o denegació.
    • Modificacions al projecte subvencionat.
    • Justificació de despesa de l'activitat subvencionada.

    Si el vostre expedient s’ha iniciat de forma presencial i voleu presentar esmenes, al·legacions o justificació de despesa, haureu de fer-ho, necessàriament, a través del Registre Electrònic de l’Ajuntament de Barcelona.

Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?

El formulari demanarà que us identifiqueu al Portal i que feu ús de la signatura electrònica per presentar la sol·licitud al registre telemàtic.

Abans de fer la sol·licitud de subvenció haureu de descarregar-vos i emplenar els documents que trobareu indicats en aquest tràmit.

  1. Seleccioneu una opció:

    - Sol·licitud de subvenció: us permetrà tramitar la sol·licitud de subvenció dins del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria.

    - Annexió de documents a sol·licituds registrades: us permetrà annexar documentació que complementi una sol·licitud ja presentada per registre telemàtic; presentar al·legacions a una proposta de denegació o concessió de subvenció; presentar justificacions de la despesa efectuada, presentar modificacions de projecte...

  2. Empleneu el formulari.

  3. Adjunteu els arxius dels documents de la sol·licitud.

  4. Confirmeu les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.

I després...

  • Podeu imprimir el justificant del tràmit realitzat (arxiu en format PDF) o descarregar-lo en el vostre ordinador.
  • La present convocatòria de subvencions és de concurrència no competitiva, així, tal i com preveuen les bases d’aquesta convocatòria, el criteri d’atorgament de la subvenció serà l’ordre cronològic de registre de les sol·licituds dins del termini de presentació establert en les condicions que a continuació s’indiquen, i fins l’exhauriment de la partida pressupostària.
  • Tanmateix, un cop acabada la revisió administrativa amb la publicació i notificació mitjançant el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d’admesos i no admesos de les sol·licituds presentades, s’estableix que:
  • S’entendran atorgades definitivament les subvencions en els termes que s’especifiqui en la resolució, aquelles sol·licituds que han estat admeses directament per donar compliment als requisits exigits a la convocatòria i no haver estat requerida cap esmena o aportació de documentació.
  • Les sol·licituds admeses que a la publicació de la resolució hagin d’esmenar i/o aportar documentació, es tindrà en compte l’ordre cronològic de l’entrada de la sol·licitud només respecte a la resta d’admeses que també estiguin pendents d’aportar documentació o esmenar la sol·licitud; en cap cas passaran pel davant d’aquelles que hagin estat admeses i atorgada la subvenció per haver-se presentat sense cap mena de requeriment. 
  • Els sol·licitants que hagin estat requerits a través de l’esmentada publicació, disposaran d’un termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació per aportar la documentació requerida o esmenar la sol·licitud.
  • En aquells casos en que transcorregut aquest termini no hagin aportat tota la documentació requerida o no hagin esmenat la sol·licitud es considerarà desistida la sol·licitud de subvenció. En cap cas s'admetrà la modificació o substitució d'aquelles sol·licituds ja presentats.
  • Les sol·licituds inadmeses, en tractar-se d’un acte que exhaureix la via administrativa, es podran recórrer potestativament en reposició, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació de la resolució, o interposar directament recurs contenciós administratiu davant dels Jutjats del Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació de la resolució.
  • El pagament de la subvenció es realitzarà en un únic pagament mitjançant transferència bancària al compte indicat.
  • En el cas que la persona beneficiària de la subvenció no estigui donada d’alta a la base de creditors de l’Ajuntament de Barcelona o n’hagi modificat les dades, haurà d’optar entre donar-se d’alta (Nota informativa sobre el procediment de designació del compte bancari) o aportar un certificat bancari de titularitat del compte emès i signat digitalment per l’entitat financera.
Qui ho pot demanar?

Els beneficiaris hauran d'acreditar degudament els requisits següents:

  • L’activitat de la persona beneficiària haurà de tenir l’objecte i la finalitat coincident amb la finalitat d’aquestes subvencions.
  • La persona (física i/o jurídica) sol·licitant i/o beneficiària, ha d’estar degudament constituïda i amb l’activitat comercial o professional operativa des del moment de presentar la sol·licitud.
  • Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona.
  • Estar, durant tot el procés, fins al pagament, al corrent de les seves obligacions tributàries i fiscals, i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona, i els seus ens dependents i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social.
  • No haver estat mai objectes de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
  • Complir amb la normativa comunitària relativa de les ajudes de “minimis”, si s’escau, (Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013 relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea).
  • Complir amb el requisit que l’import de la subvenció ha de ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajuts públics o privats, nacionals o internacionals, no superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar el beneficiari.
  • Que la persona que subscriu la sol·licitud disposa de facultats de representació de l’empresa.

Per a les persones jurídiques i aquelles persones físiques obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració, és obligatori realitzar el tràmit per mitjans telemàtics.

Documentació
  • Qüestionari de presència a internet i maduresa digital, que inclou una sèrie de preguntes per conèixer el grau de digitalització de la persona sol·licitant de la subvenció.
  • En cas que a la data de presentació de la sol·licitud de subvenció, la persona sol·licitant no hagi incorregut en la despesa o despeses de digitalització previstes:
    • Pressupost o pressupostos que incloguin el NIF, la raó social, l’adreça, descripció del servei i detall dels imports corresponents a les despeses previstes.
  • En cas que a la data de presentació de la sol·licitud de subvenció, la persona sol·licitant ja hagi incorregut en la despesa o despeses de digitalització:
    • Factura o factures que incloguin el número de factura corresponent, el NIF, la raó social, l’adreça, descripció del servei i detall dels imports corresponents a les despeses previstes dins de l’any en curs.
  • Certificat de situació censal de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), o document acreditatiu de trobar-se en situació censal (models 036 o 037 actualitzats) de l’AEAT, document que haurà de constar amb l’adreça exacta i actual. En cas de no ser així, caldrà aportar algun altre document o documents públics complementaris que acreditin l’adreça exacta.
  • En el cas de les persones físiques:
    • DNI de la persona sol·licitant.
  • En el cas de les persones jurídiques:
    • Targeta acreditativa del número d’identificació fiscal (NIF).
    • Escriptura de constitució o estatuts.
    • Escriptura que acrediti la representació de l’entitat sol·licitant (per exemple poders, o nomenament d’administrador)
    • DNI de la persones o persones que acrediten aquesta representació. 
En cap cas es tindrà en compte la documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent instància de sol·licitud de subvenció, si no és per adjuntar-la a l’expedient de subvenció ja iniciat.

Les dades del compte bancari s’hauran de comunicar abans de la resolució definitiva de les sol·licituds de subvenció.

  • En el cas que la persona beneficiària (física o jurídica) de la subvenció estigui donada d’alta a la forma de pagament dels creditors de l’ajuntament de Barcelona, no caldrà aportar aquesta documentació.
  • En el cas que la persona beneficiària (física o jurídica) de la subvenció no estigui donada d’alta a la forma de pagament dels creditors de l’Ajuntament de Barcelona, o si les seves dades bancàries han de ser modificades, haurà d’optar entre:

La persona beneficiària de la subvenció haurà d’aportar la justificació de l’activitat subvencionada mitjançant un compte justificatiu d’acord amb el detall que figura a continuació, signat pel titular de l’activitat o la persona que disposa de poders o autorització de signatura. En qualsevol cas, la data màxima de justificació serà el 31 de març de 2025. Per tal de justificar que s’ha realitzat l’activitat que fonamenta la subvenció, el beneficiari haurà de presentar:

  • Instància justificativa de subvenció (*) on s’indicaran les dades generals del sol·licitant i del projecte.
  • Una memòria descriptiva (*) de l'actuació on s’indicarà la modalitat realitzada, s’adjuntarà una breu explicació del projecte i dels resultats obtinguts, així com de les desviacions produïdes entre el pressupost i la despesa total incorreguda, entre altres consideracions que el beneficiari consideri oportunes.
  • Una memòria econòmica simplificada (*) que inclogui:
    • Relació classificada de totes les despeses relacionades amb el desenvolupament de l’acció subvencionada, amb identificació del creditor, el document, el concepte de despesa, l’import, data d’emissió i, en cas d’haver-se efectuat, la data de pagament
    • Relació detallada d'altres ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada indicant-ne l’import i la procedència.
  • Les factures justificatives dels fons rebuts s’invalidaran per la part que justifiqui la subvenció. Així mateix, la data de les factures ha d’estar compresa entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2024.
  • Declaració responsable (*) de la persona beneficiària i/o representant legal d’aquesta conforme la factura/es aportada/es i per l’import imputat a la subvenció municipal, i que aquests documents, en l’import imputat, no s’han fet servir per justificar cap altra subvenció.
  • Documentació acreditativa del pagament de les factures presentades a efectes de justificació de la subvenció, realitzada mitjançant transferència bancària, rebut domiciliat o qualsevol altre mètode admès en dret, i sempre que a la data de presentació de la justificació s’hagués efectuat.
  • Carta de reintegrament (*) en el supòsit de romanents no aplicats.

(*) Models disponibles al web de l'Ajuntament de Barcelona.

En cas que feu el tràmit en nom d'una altra persona:

  • Si feu el tràmit amb un certificat digital de persona jurídica o un certificat digital de representació d'empresa o entitat, no heu d'aportar cap document de representació.
  • En la resta de casos, heu d'aportar algun d'aquests documents:
    • Poders notarials.
    • Autorització signada per la persona representada, acompanyada de la fotocòpia del seu document d’identificació. Cal fer-hi constar la data i especificar el tràmit per al qual s'atorga la representació.
    • Justificant que acredita la inscripció d'una representació vigent (en estat vàlid) al Representa. Podeu veure com descarregar el justificant seguint aquest enllaç.
  • Declaració signada per la persona representant on consti que les dades de l’entitat o grup de fet que representa estan actualitzades al Fitxer general d’entitats ciutadanes.
Dates

Convocatòria 2024:

  • Publicació de les bases reguladores: BOPB d'11 d’abril de 2022.
  • Publicació de la convocatòria: BOPB de 22 d’abril de 2024.
  • Presentació de sol·licituds: del 23 d’abril al 22 de maig de 2024, ambdós inclosos.
  • Presentació de justificacions de despesa efectuada: com a màxim fins el 31 de març de 2025.

Convocatòria 2023:

Preu

    La quantia de la subvenció serà del 50% del cost de la inversió prevista en l’acció de digitalització de l’establiment o servei que es porti a terme amb un màxim de 3.500 euros per sol·licitud.

Organisme responsable

Accessibilitat

© Ajuntament de Barcelona