Informació d'interès general sobre la gestió de borses de treball
Darrera actualització:
25/10/2023
En aquesta pàgina trobaràs informació i normativa relacionada amb la constitució i el funcionament i la gestió de les borses de treball de l'Ajuntament de Barcelona i entitats municipals.
La norma vigent és l’Acord de la Comissió de Seguiment de “l’Acord de condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona” sobre la constitució i funcionament de les borses de treball que data del mes de novembre de 2016.
Consulta l'apartat de Preguntes Freqüents per saber-ne més.
Carregant ...
Preguntes freqüents
Les borses de treball estan formades i ordenades pels blocs A, B i C.
Bloc A: el formen les persones disponibles a la borsa de treball que han retornat a la borsa per la finalització, sense possibilitat de continuïtat, del seu nomenament com a interí/ina. S’ordenen per ordre de dies treballats.
En aquest bloc es troben també les persones desactivades amb dies treballats, pels motius taxats a l’Acord de borses, i les que han acumulat dies de treball, però estan treballant en una borsa de treball d’una altra categoria, de la que també formaven part.
Bloc B: format per les persones que han accedit a la borsa de treball per superar un procés d’ampliació de borsa procedents d’aprovar sense obtenir plaça en una Oferta Pública d’Ocupació.
Bloc C: en aquest bloc estan les persones que han accedit a la borsa perquè han superat un procés específic per a l’ampliació de la borsa treball.
L’Acord de borses estableix que es poden realitzar fins a tres renuncies a un oferiment de feina.
La tercera renúncia implica l’exclusió de la borsa de treball.
Quan es renuncia a un oferiment de feina la persona candidata passa al final del bloc de la borsa al que pertany.
La tercera renúncia implica l’exclusió de la borsa de treball.
Es pot renunciar a la proposta de pròrroga a la finalització del nomenament vigent. S’ha de comunicar per correu electrònic a la persona responsable de la unitat organitzativa on es presta serveis.
Es comptabilitzarà la renúncia i la persona es situarà al final de bloc A de la borsa de treball.
La renúncia a un nomenament en curs implica l’exclusió de la borsa de treball.
Una persona candidata que no hagi acumulat cap dia de prestació de serveis en una borsa de treball pot romandre fins a dos anys, des de la data de constitució de la borsa. Aquest període es pot ampliar en dos períodes de 12 mesos cadascun, sempre i quan no hi es convoqui cap procés selectiu que hagi d’ampliar la borsa de treball.
Es pot sol·licitar la desactivació de la borsa de treball amb motiu d’hospitalització, intervenció quirúrgica sense hospitalització, maternitat, paternitat, adopció, acolliment i violència de gènere. No es pot sol·licitar la desactivació per a cap altre motiu.
Es pot sol·licitar a través de l’adreça de correu borses@bcn.cat, adjuntant la documentació que acrediti el motiu de la desactivació.
Es poden fer les consultes relacionades amb la gestió i funcionament de les borses de treball a través de l’adreça de correu borses@bcn.cat
L’actualització de l’estat de les borses de treball es publica mensualment a la Seu Electrònica, a l’apartat de borses de treball.
La persona candidata d’una borsa de treball que tingui una àrea funcional assignada, perquè així ho va manifestar en el moment de la inscripció al procés selectiu o a l’entrevista de competències, només serà cridada per a sol·licituds de personal que requereixin aquest perfil. En tot cas, si la persona es troba en primera posició a la borsa de treball i transcorren dos mesos sense que hagi estat cridada a un oferiment amb perfil, se li farà un oferiment de feina de l’àmbit comú.
Es pot renunciar, be sense haver arribat a prestar serveis, o a la finalització del primer nomenament, sense que s’hagi acceptat un pròrroga del mateix.
Impedeix la continuïtat de la persona interina en la mateixa dependència en cas de necessitat de pròrroga a la finalització del nomenament. No penalitza a l’hora de retornar a la borsa de treball en quan a posició. La persona interina retornarà al bloc A de la borsa de treball i s’ordenarà en funció dels dies treballats acumulats a l’espera d’un nou oferiment, quan hi hagi i correspongui per ordre de prelació.
S’ha de tenir en compte que l’obtenció d’un segon informe negatiu implica l’exclusió de la borsa de treball.
Els criteris sobre la gestió i funcionament de les borses de treball estan recollits a l’Acord de la Comissió de Seguiment de l’Acord de Condicions de Treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona.