Certificats i sistemes de signatura electrònica

La signatura electrònica és el mitjà amb el qual els ciutadans s’identifiquen de manera digital davant de l’Ajuntament de Barcelona. L’Ajuntament s’identifica i s’autentifica a través dels certificats i segells d’òrgan o segells del personal al seu servei. Els segells d’òrgan són certificats electrònics que reuneixen els requisits que exigeix la legislació sobre la signatura electrònica. S’utilitzen quan es dóna una resposta automàtica.

Certificats admesos en la tramitació electrònica

En els tràmits o serveis telemàtics que requereixen identitat digital, cal disposar d’algun dels certificats digitals reconeguts.  Comproveu els certificats admesos per l'Ajuntament de Barcelona a l'enllaç del portal de tràmits (enllaç certificats admesos)

Idcat mòbil

Sistema d'identificació digital basat en l'enviament de contrasenyes d'un sol ús al telèfon mòbil. Més informació en aquest enllaç

Per obtenir-lo, aneu al web de la Generalitat de Catalunya

idCAT Certificat

És un sistema basat en un certificat digital en programari. Aquest sistema només es pot demanar presencialment, ja que requereix comprovar la identitat del ciutadà in situ. Es pot obtenir el certificat mitjançant cita prèvia a l’OAC de l’Ajuntament de Barcelona.

Segells electrònics emprats per l'Ajuntament de Barcelona

Per l’actuació administrativa automatitzada, l'Ajuntament de Barcelona utilitza els segells següents:

Nom certificat: Ajuntament de Barcelona
Tipus i aplicació: Segell per signar les còpies autèntiques electròniques.

Nom certificat: AjBCN Registre general
Tipus i aplicació: CDA    Rebuts emesos en la presentació d'escrits o inici de tràmits a través del registre electrònic (eRegistre).

Nom certificat: ACEFAT-Ajuntament de Barcelona
Tipus i aplicació : Segell per notificacions a les sol·licituds per part de les empreses de serveis sobre permisos d'obres a la via pública (eGios ).

Nom certificat: ACN Ajuntament de Barcelona Departament de Població
Tipus i aplicació : Segell per certificats d'empadronament de residència o de convivència
Proveedor: CAOC

Última actualització 18/12/2020