Contingut
La normativa reconeix uns drets que permeten a les persones exercir un control sobre les seves dades. Aquests drets són els següents:
Quins drets de protecció de dades teniu?
1. Accés
Podeu saber quines dades tenim sobre vostè i per a què les fem servir.
2. Rectificació
Si alguna dada és incorrecta, podeu demanar que la corregim.
3. Supressió (dret a l’oblit)
Podeu demanar que esborrem les vostres dades si ja no són necessàries o si retireu el vostre consentiment.
4. Oposició
Podeu negar-vos a la utilització de les vostres dades per a certes finalitats, com publicitat.
5. Portabilitat
Podeu demanar que us donem les vostres dades en un format fàcil de portar a una altra empresa.
6. Limitació del tractament
Podeu demanar que no fem servir les vostres dades temporalment, per exemple, mentre es revisa una reclamació.
Qui pot exercir els drets de protecció de dades personals?
Aquests drets només poden ser exercits per la pròpia persona interessada o per un/a representant degudament acreditat/ada.
Com podeu exercir els vostres drets de protecció de dades personals?
Podeu utilitzar les vies següents per exercir els vostres drets:
Oficina Virtual de Tràmits
Només cal accedir a l’Oficina Virtual de Tràmits i seguir les instruccions corresponents a cada tràmit. Hi ha dos tràmits: un tràmit comú per els drets de protecció de dades i altre tràmit específic per als drets relatius a videocàmeres. El formulari que haureu d’adjuntar el trobareu aquí .
Via postal
Descarregueu i empleneu aquest formulari que trobareu en aquest apartat i envieu-lo al Registre General de l’Ajuntament de Barcelona (plaça de Sant Jaume, 1, 08002, Barcelona), juntament amb una fotocòpia de DNI/NIE/passaport i, si escau, documentació justificativa a l'adreça indicada (si sou un/a representant, envieu autorització o poder).
Via presencial
Podeu lliurar aquest formulari degudament omplert i signat a qualsevol de les oficines d'atenció ciutadana, juntament amb la documentació necessària.
Quin es el termini de resolució?
L’Ajuntament de Barcelona us ha d’informar sobre les actuacions derivades de la vostra petició en el termini d’un mes.
Si es tracta de peticions especialment complexes, el termini es pot ampliar dos mesos més, i fins a un màxim de tres mesos. En cas que no es doni resposta en el termini indicat, s’entendrà com a desestimada la sol·licitud.
Què podeu fer davant la resposta que heu rebut?
Si no esteu d’acord amb la resposta, o no heu rebut resposta en el termini corresponent, podeu fer una reclamació. Teniu dues opcions per reclamar:
1. Tutela al/la delegat/ada de Protecció de Dades:
Per sol·licitar la tutela al/la delegat/ada de Protecció de Dades, teniu diferents opcions:
Oficina Virtual de Tràmits
Només cal accedir a l’Oficina Virtual de Tràmits i seguir les instruccions corresponents al tràmit. Si us plau, en el tràmit indiqueu clarament els antecedents sobre els quals voleu fer la reclamació.
Via postal
Descarregueu i empleneu aquest formulari i envieu-lo al Registre General de l’Ajuntament de Barcelona (plaça de Sant Jaume, 1, 08002, Barcelona), juntament amb una fotocòpia de DNI/NIE/passaport i, si escau, documentació justificativa a l'adreça indicada (si sou un/a representant, envieu autorització o poder). Si us plau, en el formulari indiqueu clarament els antecedents sobre els quals voleu fer la reclamació.
Via presencial
Podeu lliurar el formulari que trobareu aquí degudament omplert i signat a qualsevol de les oficines d'atenció ciutadana, juntament amb la documentació necessària. Si us plau, en el formulari indiqueu clarament els antecedents sobre els quals voleu fer la reclamació.